iklan

Sunday 30 November 2014

Ehhhh Teman Tapi Mesra ?? Perlu ke ada teman tapi mesra ?

Hmmm , Assamualaikum semua , lama tak update blog nih , berhabuk kann ? kan kannn uolls ? sebelum nie selalu update blog lain , tapi kali nie dekat blog ni pulak , haaa jumm kita bincangkan entri yg ingin di kongsi kan oleh aku , comel kan gambar di bawah ? ;)





Teman Tapi Mesra ? Ada jugak yang cakap scandal ni relation lebih serius tak macam teman tapi mesra yang lebih ke arah kawan rapat. yelah kot. aku sendiri tak sure pasal dua perbezaan ni . tapi rasanya dua-dua lebih kurang sama ja kan ? kan kan ? 

orang selalu kaitkan scandal atau teman tapi mesra itu dengan benda yang tak baik. means, ada ja pandangan buruk tentang hubungan scandal. aku pulak tanya balik, yeka tak baik ? aku pun tak tw kenapa , 

yelah kan , tak semestinya scandal ja  jahat. scandal ja curang. scandal atau dalam erti kata lain 'teman tapi mesra'. ohh orite , manisnya bunyi. sedap ja dengaq kan ? kan? . ulang lagi boleh tak ? teman tapi mesra sayangg , :) 

kalau aku sendiri dari sisi seorang girlfriend yang boyfie aku ada scandal or teman tapi mesra lain. aku pun mesti tak suka jugak. normal lah kan benda tu. boyfie hang ada lagi seorang perempuan yang lebih kurang taraf dia kat boyfie hang.just dia tak officially declared. means cara layanan and everythg yang dia dapat lebih kurang sama macam apa yang hang dapat. silap haribulan dia dapat lebih dari apa yang  hang ada. yelah kita bukan tahu pun. sedangkan hang ni girlfie dia. minah tu sapa ? . what the hell depa macam tu ? tak panaih ka ? Hmmmm

tapi hati tu tah kenapa boleh tersangkut kat orang lain. nak dengan yang teman tapi mesra ni, tapi dak bf/gf. tak sampai hati pulak nak tinggal.

Tak berani nak officially declared(bajet speaking lak aku nih). alasan ? takut terkandas lagi. biar lah dulu sebab baru je putus cinta , memang tak lah kan  ;')


Bukan tak nak, tapi relax lah dulu kan. take time untuk kenal satu sama lain lagi. sampai masa kita couple ok  sayang , bagi lah dia ready dulu  , sebab takut terkandas lagi ;')

Memang tak berniat pun nak couple dengan orang tu, lelaki atau perempuan tu hanya sekadar kekasih separuh masa.sebab bagi dia seronok ada life macam tu.(sebab leh scandal lagi ramai, hmmmm )  tapi perasaan "SAYANG" sudah lekat macam mana youu ? Hmmm , lu fikirlah sendiri .

bagi aku sendiri, sometimes scandal ini lebih baik daripada bercinta. tapi kadang-kadang scandal ni pulak lagi terseksa dari couple. statement aku huqu-haqa kt ampa ?? sabaq lah. hang ni pun. gelojoh. bagi lah aku explain dulu kalau ye pun. issh. tampaq naya :P

Kalau bab kasih sayang, dua-dua ni ok ja  ,  masing-masing dapat nisbah kasih sayang yang mencukupi. puas hati. setakat sesi bermanja tu apa ada hal kan. scandal ni macam final stage before couple. so, apa yang couple buat, lebih kurang jugak lah teman tapi mesra buat. just agak terbatas sebab tak officially declared. itu jaa :) 

Nak cakap soal jeles dalam teman tapi mesra ni yang susah. yalakan nak cemburu lebih-lebih pun bukan kita punya kan.(hang sapa nk halang aku dan nk jeles bagai dgn aku? nie ayat paling deep aku pernah dapat dari TTM aku -ESHA) nak tak nak, makan hati jugak lah. cemburu pun diam ja. depan kita maybe dia tak kesah. belakang kita mana kita naktw kan. entah-entah dia merungut, belum jadi gf/bf aku dah nak cemburu lebih.(kan da kata perasaan SAYANG itu tiba susah jugak). tapi yang best nya, bila kita pulak dengan orang lain, dia pun tak boleh bersuara sebab kita bukan dia punya. fair lah kan ? tapi rasa bersalah pulak , takut dia balas dendam bagai , Hmmmmm , awak, awak  da besar kannnn ? :P

bila dah menjalani satu tempoh menjadi teman tapi mesra ni, pernah tak terfikir hala tuju atau ending cerita hubungan tu ? untuk kepastian ,dan ada yang tak. tipu lah kan kalau ampa cakap ampa tak kesah langsung apa nak jadi kat ampa after ampa lalui semua tu. mesti ampa nak tau apa lah agaknya jadi kat ampaa sendiri kan? .

tapi tak dapat jawapan. berapa lama agaknya ampa boleh tahan dalam situasi yang diluah mati emak, ditelan mati bapak ni ? kalau cakap nak tunggu tapi tak tahu bila pun macam buang masa jugak betul tak ? ini lah part yang paling susah dalam hubungan serba kabur ni. Hmmmm , kalau da sayang sanggup buat apa saja kan demi untuk jaga hati orang tersayang  kan kan kan ? KBAIIII !!

*P/S : kalau ada dah couple tapi dak teman tapi mesra or scandal tu curang lah jugak kan namanya kn  kn kn ? confused.

Lagu ini untuk awakkkkkkkk MOK GEDIK PENDEK








Yang last sekali abai kan okkkkk :P HAHAHA , Kbai







Comments
0 Comments
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More