iklan

Friday 26 December 2014

laki suma sama , aku benci laki .

Assamualaikum .  Haa . jumpa lagi kita noh ? mybe jodoh kot? HAHA . bulan lepas aku share entry TTM untuk seseorang . but now untuk dia jugak . itu pun kalau dia baca entry aku kali nie . so untuk entry kali ini bertajuk  Lelaki Semua Sama! Aku Benci Lelaki! 
Haa . kena highligt terang-terang sikit .


Sesetengah perempuan.. Apabila sedang hangat bercinta, seluruh alam nama pakwenya dijaja. Dalam facebook dan sidebar blog penuh dengan gambar pakwe dia.Lagi-2 sekarang ada wechat . insta , twitter .depa upoad gambaq pakwe-2 depa time hang. kuaq makan bagai .nk kata depa sweet letewww . Bila dah terlampau sayang, kentut pakwe dia pun wangi. Justin Biebier mengorat pun buat bodoh ja. Setia la katakan. kan kann kann ? 

Tapi, kalau putuih/clash on clan? Seluruh kaum Adam dipersalahkan. Dicaci makinya. Statement wajib yang akan kuaq ialah, "LELAKI SEMUA SAMA! AKU BENCI LELAKI!". What the duck? pasai pa hang nak salahkan semua lelaki kat dunia ni? Statement tersebut terlalu umum. Aku cukup pantang dengan statement tu. Seolah-olah bapak dan tok wan dia tu bukan lelaki. Para nabi, rasul bukan lelaki? Bila aku teguq, hang suruh aku fikir secara matang mengikut keadaan. Awat? Statement macam tu matangkah? (tapi aku tak nak teguq kt budak tu . sebab takut terlalu emosi/ego bagai. so aku hanyaq bersabaq . selagi aku boleh sabaq  . sabaq ja alip)

Hello cik adik! Cakap jangan sebarang cakap. Jangan main lepas dan terlalu mengikut perasaan. Takkan kerana jantan setitik, habis rosak lelaki sebelanga? Hang cakap seolah-olah hang dah pernah kenai semua lelaki kat dunia nie. Bercakap macam sekoq ikan dalam akuarium yang kenai semua spesis ikan kat dalam 7 lautan. Tak semua lelaki berperangai bangsat macam jantan yang hang kenai selama nie . especially ex hang . aku tak tau apa yang ex hang buat kt hang sebelum nie . aku tak mau tanya kisah silam hang dengan ex hang . benda da lepas  lupa kan sahaja . aku tau dan faham benda yg lepas dan amat menyakitkan hati hang . mmg susah nk dilupakan . itu bermaksud hang still berharap dekat dia dan still sayang dekat dia kan ? admit it lahh  . Aku tau hang terlalu emosi masa tu. Tapi, gunalah akal dengan waras. Sekurang-kurangnya, cakap hang benci bekas-bekas pakwe hang dahla! Bekas-bekas? Wow! :))



Apa kata kalau aku buat statement, "POMPUAN SEMUA SAMA SAJA! AKU BENCI POMPUAN!". Hangpa rasa nak kata apa kat aku? Rasa nak maki tak? Cakap macam orang takdak akai! Mak aku pompuan jugak! Aku pun pernah jugak dikecewakan, frust menonggeng. Tapi takdalah nak persalahkan semua kaum pompuan. Lelaki pun sama! Kalau rasa tak mampu nak berikan sepenuh kasih sayang, janganlah bagi harapan dan lukakan hati seseorang perempuan tu. Perempuan kan sensitif. Kalau dah gatai nak bercinta sangat, salinglah memahami. Jangan habis madu, sepah dibuang.

So . ini saja la leteran aku untuk mereka (perempuan) anggap lelaki ini semua sama ? 
berfikir dulu sebelum buat statement BODOH anda itu , Ampun maaf dipinta. Salah silap harap dimaafi.

Comments
0 Comments
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More